maanantai 11. joulukuuta 2006

Maalari maalaa taloa...

Tänään pääsin toteuttamaan erään unelmani. Maalasin yhden seinän kokonaan pinkiksi. Seinän maalaus kuului erääseen työprojektiin, jossa huomenna kuvataan kuvasarja isompaan lehtijuttuun. Taustan piti olla pinkki, graafisen ohjevärin mukainen, ja seinässä naulakoita. Maalasimme siis seinän pinkiksi. Ja minä olin ihan liekeissä, kuten arvata saattaa.
Maalailu oli minusta hauskaa ja terapeuttista, mutta en tiedä mitä mieltä muut ovat minun "ammattitaitoisista" otteistani työnlaadussa. Olisin kernaasti sutinut ja räiskinyt väriä seinään pidemmänkin aikaa ja huomattavasti luovemmin kuin nyt tein. Tämä seinä ei kuitenkaan ollut minun tekeleeni eikä päätösvaltani siis yltänyt siihen asti. Sen sijaan fiilistelin musiikkia (Night fever-biisiä), rullailin telalla maalia ja kikatin hyvää oloani (mahdollisesti myös niitä aineita, joita olin hengittänyt). Astuin maalipurkin kanteen (kyllä, mustat sukkani ovat nyt pinkit) ja levitin lattianrajaan värin talouspaperilla. Tiedoksi teille, jotka siellä päivittelette nyt minun erikoisia toimintatapojani: ne toimivat ihan hyvin. Talouspaperilla saa ihan hauskan kuvion aikaiseksi. Hetkellisesti harkitsin jopa alan vaihtoa, sillä aloin uskoa jo olevani maalarimestari. Todellisuudessa olin varmaan niin tärpätti-pintamaali-höyryissä, etten enää erottanut unta todesta.
Sitten palasin tähän työpöytäni ääreen hakkaamaan näppäimistöä.

Ei kommentteja: